Thursday 4 August 2011

ZOO VOLUNTEER


4.00 Petang – 6.30 Petang
1 September 2010


PERJALANAN PROGRAM

Pada 1 September 2010, ahli Kelab Pembimbing Rakan Siswa UTeM telah mengadakan program Zoo Volunteer untuk pelajar-pelajar UTeM yang bertempat di Zoo Ayer Keroh, Melaka. Program ini diketuai Pengarah Program iaitu Norulsyazne binti Abdul Ghani dan  Messes A. Binti Muhammad Nasir.

Program ini telah disertai seramai  39 orang pelajar perempuan dan 22 orang pelajar lelaki termasuk urusetia. Program ini dikendalikan oleh seorang Penolong Pegawai Hidupan Liar di Zoo Melaka iaitu En. Mohd Fauzi bin Mohd Zain, bersama-sama pekerja beliau. Para peserta telah ditugaskan untuk bergotong-royong bersama-sama di kawasan sekitar zoo tersebut. Semua peserta kelihatan bersemangat untuk bergotong-royong dan masing-masing bekerjasama antara satu sama lain.

Walaupun program ini dijalankan di bulan Ramadhan tetapi mereka tidak kelihatan penat untuk melakukan gotong-royong tersebut. Program ini hanya mengambil masa satu jam setengah tetapi para peserta tidak pulang dengan tangan kosong. Dengan ini, program ini dapat mengeratkan hubungan silaturrahim antara peserta dan memupuk semangat kerjasama serta melahirkan para pelajar yang fleksible dengan aktiviti sahsiah dan akedemik.
























No comments:

Post a Comment